Najszybsze niemieckie samochody w historii.

Motoryzacja

Wymarzone auto na autostradę.

Gdy myślimy o niemieckich samochodach przychodzą nam na myśl Audi, Mercedes, czy BMW. Niemieccy producenci samochodów stworzyli jedne z najbardziej luksusowych i najszybszych samochodów na świecie. Jednak jeśli chodzi o osiągi, myślimy o niemieckich samochodach raczej jak o bestiach na zakrętach, a nie o potworach prędkości. To sprawia, że łatwo zapomnieć, że mogą być jednym i drugim. Każdy pojazd na tej liście to absolutna bestia na torze lub na bocznej drodze, ale również rozbije 320 km na godzinę, biorąc pod uwagę wystarczająco długą drogę. Zignorowaliśmy koncepcje i trzymaliśmy się samochodów produkcyjnych, o których wiemy, że pokonają barierę 320 km na godzinę.

Audi R8 V10 Decennium (331 km/h)

Najdroższa wersja Audi R8 jest bestią wśród bestii. V10 Decennium świętuje dziesięciolecie istnienia silnika Audi V10, a dostępnych jest tylko 50 egzemplarzy wersji specjalnej. Jest wyposażony w ekskluzywny matowy lakier Daytona Grey i wykończone brązem 20-calowe felgi, ale, co najważniejsze, 5,2-litrowy silnik V10 wytwarza 620 KM i 428 Nm momentu obrotowego. Rozpędza R8 do 96 km na godzinę w 3,1 sekundy i osiąga prędkość 331 km na godzinę.

Mercedes-AMG CLK GTR (334 km/h)

Samochód wyścigowy Mercedes-AMG CLK LM został zbudowany, aby wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1998 roku. Wersja wyścigowa osiągnęła prędkość 346 km na godzinę. Wolnossący, 6,0-litrowy silnik V12 LS600 w wersji drogowej CLK GTR wykorzystywał moc 600 KM i moment obrotowy 538 Nm, aby rozpędzić się do 334 km na godzinę w linii prostej. Został oparty na McLaren F1 GTR, a do homologacji trzeba było zbudować 25 samochodów drogowych, chociaż w sumie wyprodukowano 26.

Porsche 959S (339 km/h)

Najstarszy samochód na tej liście to prawdziwa ikona. Porsche 959 zostało zbudowane, aby spełnić wymagania rajdowe Grupy A i stać się pionierem w rozwoju układu napędowego z napędem na wszystkie koła Porsche 911. Niestety w grupie A przyszło to za późno, ale nadal znacząco wpłynęło na sport motorowy i kulturę samochodową. Wykorzystując 2,8-litrowy, sześciocylindrowy silnik twin-turbo, zadebiutował jako najszybszy na świecie legalny samochód produkcyjny i był produkowany w latach 1986-1993. Standardowe modele osiągały maksymalną prędkość 318 km na godzinę, ale Porsche 959S używało większych stworzyć 508 KM i prędkość maksymalną 339 km na godzinę.

Porsche 911 GT2 RS (339 km/h)

Jeden z najczystszych modeli Porsche 911 do tej pory stoi na barkach 959. Napędzany przez sześciocylindrowy sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem i mocą 700 KM, Porsche osiąga prędkość maksymalną 339 km na godzinę. Niezależne testy wykazały, że Porsche 911 GT2 RS osiągnęło prędkość 352 km na godzinę, zanim zjechało z drogi. Jednak 911 GT2 RS to nowoczesny cud, który nie tylko zapewnia moc.

Porsche 918 Spyder (344 km na godzinę)

Innym samochodem bez dachu pukającym do drzwi z prędkością 344 km na godzinę jest Porsche 918 Spyder. Jest to jeden z pierwszych hybrydowych supersamochodów i może pochwalić się szalonymi liczbami dzięki hybrydowemu napędowi V8 o pojemności 4,6 litra i ekstremalnemu niewielkiemu ciężarowi. Układ napędowy łączy w sobie generowanie 887 KM i 944 Nm momentu obrotowego i rozpędza się do 96 km na godzinę w zawrotnym i niezależnie przetestowanym czasie 2,1 sekundy.

Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss Edition (349 km na godzinę)

Współpraca Mercedesa i McLarena przy budowie SLR jest historycznym punktem zwrotnym. Najrzadszą wersją jest Stirling Moss Edition z 75 jednostkami, zbudowana dla upamiętnienia 300 SLR z kampanii Mossa w wyścigu Mille Miglia w 1955 roku. Posiada 5,4-litrowy silnik SLR AMG V8, a speedster nie ma dachu ani przedniej szyby do utworzonego oporu. Podczas gdy 722 Edition może osiągnąć 339 km na godzinę, zgrabna wersja speedstera osiąga przerażające 349 km na godzinę.

 

Motoryzacja
Układ przeniesienia napędu.

Układ przeniesienia napędu w samochodzie lub pojeździe składa się z wielu różnych elementów. Ogólnie odnosi się do centralnego układu napędowego, który napędza pojazd za pomocą silnika. Centralny układ składa się sprzęgło, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy, wał napędowy, piasta koła oraz koło zamachowe lub zamachowe dwumasowe, oraz innych akcesoriów, które pomagają …

Motoryzacja
W jaki sposób da się ustawić światła w samochodzie?

Każdy kierowca powinien mieć świadomość tego, że nieodpowiednio ustawione światła, to nie tylko spadek widoczności, lecz również ryzyko oślepienia innych prowadzących pojazdy. Warto odnotować fakt, że ustawienie świateł jest nadzorowane w trakcie badania technicznego. Stąd też w niniejszym tekście pochylimy się nad niniejszym zagadnieniem. Zasadnicze pytanie brzmi – Jak ustawić …

Motoryzacja
Turbosprężarka w samochodzie – po co i dlaczego?

Zadaniem turbosprężarki jest poprawa ogólnej sprawności samochodu i zwiększenie jego osiągów. Montuje się ja w silniku pojazdu i jest złożona z dwóch części, połączonych wałem. Zasada działania jest prosta: z jednej strony gorące spaliny obracają turbinę połączoną z inną turbiną, która zasysa powietrze i wtłacza je do silnika. Dzięki takiej …