Najszybsze niemieckie samochody w historii.
- By : Wroclaw-skupsamochodow.pl
- Category : Motoryzacja
- Tags: audi, auto, BMW, samochody
Wymarzone auto na autostradę.
Gdy myślimy o niemieckich samochodach przychodzą nam na myśl Audi, Mercedes, czy BMW. Niemieccy producenci samochodów stworzyli jedne z najbardziej luksusowych i najszybszych samochodów na świecie. Jednak jeśli chodzi o osiągi, myślimy o niemieckich samochodach raczej jak o bestiach na zakrętach, a nie o potworach prędkości. To sprawia, że łatwo zapomnieć, że mogą być jednym i drugim. Każdy pojazd na tej liście to absolutna bestia na torze lub na bocznej drodze, ale również rozbije 320 km na godzinę, biorąc pod uwagę wystarczająco długą drogę. Zignorowaliśmy koncepcje i trzymaliśmy się samochodów produkcyjnych, o których wiemy, że pokonają barierę 320 km na godzinę.
Audi R8 V10 Decennium (331 km/h)
Najdroższa wersja Audi R8 jest bestią wśród bestii. V10 Decennium świętuje dziesięciolecie istnienia silnika Audi V10, a dostępnych jest tylko 50 egzemplarzy wersji specjalnej. Jest wyposażony w ekskluzywny matowy lakier Daytona Grey i wykończone brązem 20-calowe felgi, ale, co najważniejsze, 5,2-litrowy silnik V10 wytwarza 620 KM i 428 Nm momentu obrotowego. Rozpędza R8 do 96 km na godzinę w 3,1 sekundy i osiąga prędkość 331 km na godzinę.
Mercedes-AMG CLK GTR (334 km/h)
Samochód wyścigowy Mercedes-AMG CLK LM został zbudowany, aby wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1998 roku. Wersja wyścigowa osiągnęła prędkość 346 km na godzinę. Wolnossący, 6,0-litrowy silnik V12 LS600 w wersji drogowej CLK GTR wykorzystywał moc 600 KM i moment obrotowy 538 Nm, aby rozpędzić się do 334 km na godzinę w linii prostej. Został oparty na McLaren F1 GTR, a do homologacji trzeba było zbudować 25 samochodów drogowych, chociaż w sumie wyprodukowano 26.
Porsche 959S (339 km/h)
Najstarszy samochód na tej liście to prawdziwa ikona. Porsche 959 zostało zbudowane, aby spełnić wymagania rajdowe Grupy A i stać się pionierem w rozwoju układu napędowego z napędem na wszystkie koła Porsche 911. Niestety w grupie A przyszło to za późno, ale nadal znacząco wpłynęło na sport motorowy i kulturę samochodową. Wykorzystując 2,8-litrowy, sześciocylindrowy silnik twin-turbo, zadebiutował jako najszybszy na świecie legalny samochód produkcyjny i był produkowany w latach 1986-1993. Standardowe modele osiągały maksymalną prędkość 318 km na godzinę, ale Porsche 959S używało większych stworzyć 508 KM i prędkość maksymalną 339 km na godzinę.
Porsche 911 GT2 RS (339 km/h)
Jeden z najczystszych modeli Porsche 911 do tej pory stoi na barkach 959. Napędzany przez sześciocylindrowy sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem i mocą 700 KM, Porsche osiąga prędkość maksymalną 339 km na godzinę. Niezależne testy wykazały, że Porsche 911 GT2 RS osiągnęło prędkość 352 km na godzinę, zanim zjechało z drogi. Jednak 911 GT2 RS to nowoczesny cud, który nie tylko zapewnia moc.
Porsche 918 Spyder (344 km na godzinę)
Innym samochodem bez dachu pukającym do drzwi z prędkością 344 km na godzinę jest Porsche 918 Spyder. Jest to jeden z pierwszych hybrydowych supersamochodów i może pochwalić się szalonymi liczbami dzięki hybrydowemu napędowi V8 o pojemności 4,6 litra i ekstremalnemu niewielkiemu ciężarowi. Układ napędowy łączy w sobie generowanie 887 KM i 944 Nm momentu obrotowego i rozpędza się do 96 km na godzinę w zawrotnym i niezależnie przetestowanym czasie 2,1 sekundy.
Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss Edition (349 km na godzinę)
Współpraca Mercedesa i McLarena przy budowie SLR jest historycznym punktem zwrotnym. Najrzadszą wersją jest Stirling Moss Edition z 75 jednostkami, zbudowana dla upamiętnienia 300 SLR z kampanii Mossa w wyścigu Mille Miglia w 1955 roku. Posiada 5,4-litrowy silnik SLR AMG V8, a speedster nie ma dachu ani przedniej szyby do utworzonego oporu. Podczas gdy 722 Edition może osiągnąć 339 km na godzinę, zgrabna wersja speedstera osiąga przerażające 349 km na godzinę.